Alexandru Potcoavă – un chestionar (III-IV)

III. O…

– întrebare pentru scriitorul preferat

De ce e scriitorul meu preferat?

– idee pentru o „viaţă” literară „mai bună”

“Scrieţi, băieţi, numai scrieţi!”

– problemă cu care te-ai confruntat/ pe care ai observat-o de când ai „intrat” în literatură

Literatura însăşi.

IV. Întrebări cu răspuns opţional:

1. Ce ţi se pare „în regulă” în lit. română actuală? 

Că e de citit şi se şi citeşte.

2. Ce ţi se pare „în neregulă”? (ce te intrigă/nemulţumeşte/”atacă”)

Mă intrigă… intrigile.  De atacat, cu adevărat, nu mă atacă nimeni și nimic: încerc să mă țin departe de ”meciurile” zilei și să-mi văd de treabă. De concurat, în literatură, trebuie să concurezi cu tine însuți și să ajungi cât mai departe pe culoarul tău. Dacă poți să mai schimbi o vorbă cu cei de pe culoarele alăturate, cu atât mai bine. Cred în camarazii de drum, nu însă  în tovarășii de drum (companioni aleși pentru utilitatea lor și de care să te descotorosești după interes).  Ce mă nemulțumește însă cel mai mult e impactul redus al literaturii române dincolo de spaţiul propriei limbi. Suntem oricând competititivi, ne lipsesc însă ”impresarii” care să intermedieze transferul în ligile superioare. Oricât ne-am lăuda/ponegri/etc. între noi prin țară , de la Paris, de exemplu, nu existăm! Deocamdată (vreau să sper).

3. Ai vrea să trăieşti din scris?(daca da, cum vezi posibil acest lucru sau cum reuşeşti acest lucru)

Ar fi ideal. Totul se leagă însă, cum spuneam mai sus, de accesul pe piaţa europeană de carte, prin traduceri şi lecturi publice. Mi-e teamă că nu poţi trăi din scris fiind doar “român în România”.

4. Cum „cuantifici” performanţa în literatură? (premii, nr. de cititori, statut literar…)

După numărul de cărţi de-ale tale furate din librării. Altfel, nu prea am încredere în instituția premiilor, numărul de cititori e dificil de estimat în lipsa unor statistici clare ale vânzărilor, iar statutul literar la noi e mai mult o statuie, pe care orice zburătoare zăpăcită își poate depune detritusul.    

5. Ai un model de performanţă?

Günter Grass.

6. Ce ar trebui să includă un management literar performant?

Mai multă transparență și obiectivitate.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

