Mihail Vakulovski – un chestionar (I)

I. Fişa individuală

Nume: Vakulovski

Prenume: Mihail

Pseudonim(e) literar(e): m.vklvsk, Ski…

Data şi locul naşterii: 10 august 1972, URSS, Chişinău

E-mail: primul e-mail, pe care mi l-au furat (mi-au şutit într-o dimineaţă parola la e-mail, blog şi mess – mă culcasem pe la 5 dimineaţa, iar la 10, cînd am deschis iar computerul, deja ce era al meu nu mai era al meu), era: blea1972@yahoo.com. Acum sînt vakulovski@gmail.com

Blog/ site personal: http://vakulovski.livejournal.com/, www.tiuk.reea.net

Cărţi publicate (titlu, an, editura, tiraj):

Nemuritor în păpuşoi” (poezie, Editura “Arc”, Chişinău, 1997, grafica – Mihai Bacinschi; ediţia a II-a – la editura Vinea, Bucureşti, 2006. Grafica – Al. Pecican),

Nicolae Manolescu” (monografie, Editura “Aula”, 2000),

Caiet cu zmei de care n-am mai ridicat niciodată nici măcar în copilărie” (poezie, cu un comentariu grafic de Dan Perjovschi, “Biblioteca de Poezie”, Bucureşti, 2002),

TU”, împreună cu Alexandru Vakulovski (poezie, ilustraţia copertei – Dan Perjovschi, “Biblioteca de Poezie”, Bucureşti, 2002),

Tatuaje” (poezie, Ed. Vinea, Bucureşti, 2003),

odada” (poezie, Ed. Vinea, Bucureşti, 2004 ; Ediţia a II-a – 2009, coperte – Al. Pecican),

Holocaustul evreilor români (Din mărturiile supravieţuitorilor)” (istorie recentă), Ed. Polirom, Iaşi, 2004, Piatra lui Sisif sub limba lui Demostene” (poezie, Ed. Pontica, Bucureşti, 2005),

ИЛЬ ПЛЁ” (poezie, Biblioteca Argeş, Piteşti, nr. 12, aprilie, 2006),

„Autobiografie” (poezie, Biblioteca Stare de Urgenţă, Chişinău, 2009),

„nEUROCHIRURGIE” (teatru, Ed. Vinea, Bucureşti, 2010, coperte – Al. Pecican),

Portret de grup cu generaţia „optzeci” (Poezia)” (critică literară, Ed. Tracus Arte, Bucureşti, 2010, coperta – Mugur Grosu, prezentare: Nicolae Manolescu),

„Tiuk! (antologie de proză Klu)”, împreună cu Alexandru Vakulovski (Biblioteca Revistei la Plic, Bucureşti-Chişinău, 2010).

Premii obţinute:

Premiul Uniunii Scriitorilor din Moldova & Premiul SOROS pentru “Nemuritor în păpuşoi” (1997), Marele Premiu Underground Literar pentru Management Cultural Performant (2001), Premiul Underground “Zona alternativă” pentru “Biblioteca Tiuk!” (2002), Premiul Tomis pentru cel mai bun traducător (Constanţa, 2008), Premiul Timpul (Chişinău) pentru cea mai bună carte de critică literară din 2010, pentru „Portret de grup cu generaţia „optzeci” (Poezia)”…

Colaborări: U-hu-hu, fără număr. Public în primul rînd la Tiuk!, revista pe care am fondat-o şi pe care o fac, susţinut discret de alţi doi Vakulovski (frate-meu şi soţia) şi un Perjovschi, Dan. Apoi, am sau am avut rubrici permanente în mai multe reviste, de la “Contrafort”, “Fracturi”, “Pana mea” la “Timpul”, “Stare de Urgenţă”, “Revista la Plic”, “Vatra”, “Paradigma”, “Tomis”, “Apostrof”, “Tribuna”, “Viaţa Românească”, “Interval”, “România literară”, “Familia”, “Bucovina Literară”, “Argeş”, “EgoPhobia” … Și interviuri în „Observator cultural”.

Cenacluri frecventate: Klu, cenaKLUb Tiuk!, Acasă la Harms, Litere-le lui Mircea Cărtărescu, Biblioteca de Poezie a lui Un Cristian, Euridice-le lui Marin Mincu şi cam atît; sînt un lup singuratic, am evitat cît şi cum am putut cenaclurile. Iar acum sînt foarte aproape să formez cenaKLUbul Tiuk! la Rockstadt Braşov, doar egoistiukul din mine face ca acest klub să nu existe încă…

Lecturi în cenacluri, cluburi…: În cele enumerate mai sus plus clubul etc. al lui Un Cristian de la Radio România, la Zilele Fundaţiei Culturale Române, Gaudeamus, Bucharest, Tranzit, Zilele editurii Idea, Festivalul de Poezie Avangardistă Sighişoara, Poezia non-stop, Maratonul de Poezie, Interval, Zilele Revistei Tomis, Zilele Revistei Tribuna, Colocviul Tinerilor Scriitori, Fânfest, No Name Fest, Tîrgul Alternativ de Carte…

Debut în revistă: He-he-he, la “Steaua Roşie”, revista raională, prin clasa a IV-a, cred.

Debut în cenaclu: Acasă la Harms, în studenţie, în alt secol, alt mileniu, altă viaţă, cred că erau pe-acolo frate-meu, Fruntaşu, Crudu, Baştovoi şi, evident, Harms. Dar şi mai înainte am citit într-o vilă de pe lîngă Lacul Comsomolist, tot cu frate-meu şi Baştovoi, Grigore Canţâr şi alţii, era un club foarte fain acolo, practic acolo a început KLU.

Debut on-line (reviste literare on-line): Sincer, nu ţin minte, vreau să cred că-n primul nr. Tiuk!

Debut sonor (înregistrări Radio cu lecturi, casete audio difuzate public, audiobook): Cred că la clubul etc al lui Un Cristian de la Radio România sau la Tinerii Scriitori de la Cluj, la Radio Cluj. Mi-ar plăcea un audiobook cu existeme de-ale mele citite de un actor sau un cîntăreţ stil Mihnea Blidariu. A, există un filmuleţ excepţional la “Paşii taţilor noştri”, făcut de TVR Iaşi pentru emisiunea Violetei Racos.

Debut underground (tipărituri neoficiale, fără ISBN): „Caiet cu zmei de care n-am mai ridicat niciodată nici măcar în copilărie” (poezie, cu un comentariu grafic de Dan Perjovschi, “Biblioteca de Poezie”, Bucureşti, 2002).

Debut în volum: „Nemuritor în păpuşoi” (Editura “Arc”, Chişinău, 1997).

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

