Augustin Cupșa – chestionarul lui Mihail Vakulovski

Care e jocul tău preferat din copilărie? Dar din adolescenţă?

Muream dupa fotbal. Jucam oricând, oricât, oricum. Dar cam prost. Și mai trăgeam cu tuberman-ul. Știți ce-i asta? Noi așa îi ziceam în Craiova. O chestie cu țevi și cu cornete de hârtie. Ne făceam carabine, alea cu țeava foarte subțire duceau pe un bloc cu 10 etaje. Făceam echipe în cartier și un „război” dura câte o zi întreagă. În adolescență m-am apucat de fumat. Nu mai era de joacă.

Când te întâlneşti cu primii tăi prieteni despre ce vorbiţi? Despre trecut sau despre prezent?

Evident despre trecut. Suntem niște bătrânei nostalgici. Ne povestim unii altora întâmplări pe care le-am trăit cu toții. E extraordinar.

Sportul preferat? Ce sport pe care-l urmăreşti la TV ai vrea să cunoşti, să practici (de ce)?

Toate sporturile mi s-au părut până acum cam tâmpite. Mai puțin fotbalul. Mă uitam la televizor la meciuri dar mai mergeam și la stadion. Pe vremuri era o mare nebunie cu Știința, în oraș. Și eu eram foarte mic în cap. De câțiva ani nu mai mă uit. M-am saturat de porcării.

Ce chestie n-ai face, dar l-ai pus pe vreun personaj de-al tău să facă (oarecum în locul tău)?

Personajele mele de până acum fac tot felul de chestii dar nu în locul meu ci pentru că le-au făcut sau le fac alții. Nu prea îmi vine să mă refulez în scris, dacă despre asta e vorba. E trist.

Care e profesia pe care ai face-o cu plăcere? O profesie hobby care te-ar face fericit?

Uite, fac psihiatrie. Nu mă face fericit dar încă mi se mai pare interesantă și mi-am dorit-o o lungă perioadă de vreme. Uneori în facultate, mi se părea că nu mai trece odată timpul să mă apuc de ce mă interesa pe mine. N-o să fac însă psihiatrie toată viața. Pe lângă asta cred mai sunt vreo 50 de meserii sau profesii care mi s-au părut interesante măcar pentru o zi. Sigur nu m-aș face contabil, economist, chirurg sau avocat.

Ce sentimente/stări te enervează?

Mă enervează femeile bete când râd și bărbații care plâng.

O faptă cu care te-ai lăuda în faţa copiilor tăi? Un eveniment care te-a avut în centru pe tine şi care i-a bucurat nespus pe părinţii tăi?

Copiii aștia sunt foarte imprevizibili și trec prin tot felul de faze ciudate. M-aș mulțumi să nu mă judece. Nici nu se pune problema de lăudat. Mie nu-mi trebuie să fie cineva mândru de mine.

Dacă ai cânta rock sau jazz, ai fi foarte sărac şi ţi s-ar propune să cânţi manele pentru mulţi bani ai accepta? Ce n-ai accepta ca scriitor?

Sigur ca aș accepta. E tot muzica. Din fericire nu e cazul meu. Am un prieten care făcut ani buni de chitară clasică și apoi a cântat la nunți. Mi-a zis că unele manele au niște armonii complicate și în sine, muzica asta nu e simplistă și idioată. Poate mi-a zis doar așa. Nu pot să scriu foileton la nu stiu ce revistă de mamici, nu pot să scriu telenovele dar asta pentru că pur și simplu nu știu cum, capul meu e construit altfel și mă obligă să scriu într-un anume fel. Dar aici nu mai vorba de interpretare – rock sau manele? Cred că și muzicienii au probleme să compună în alte genuri decât cele pe care le cere creierul lor muzical.

Dacă ţi s-ar da un premiu pe care nu l-ai merita (cel puţin nu mai mult decât cel de pe locul doi, pe care l-ai simpatiza de multă vreme) ce ai face?

Ar fi o situație aiurea rău. Și mi-ar fi foarte greu să mă mai apropii de persoana respectivă. Cred că aș încerca să o șterg din sala. Dar când iei un premiu, toată lumea se uită la tine și pe mine asta mă cam seacă. Din fericire, premiile românești nu prea au valoare sau nu pentru mine.

Cum ai devenit ceea ce eşti acum?

Prin repetarea unor greșeli inițial minore.

Chestionarul este conceput special pentru Biblioteca de poezie și va fi reluat într-un număr viitor din tiuk!

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

