Andreea Răsuceanu – un chestionar (II)

II. Topuri (1-10)  

1. Edituri: Humanitas (Clasic și Fiction), Polirom, Cartea Românească, ART, Leda, Curtea Veche, Casa de pariuri literare. Îmi place Humanitasul pentru ținuta impecabilă, care se vede atât în amănunte, cât și în ansamblu – totul, de la imaginea sobră și elegantă până la  alegerile editoriale, mi-a inspirat întotdeauna profesionalism. Plus că am crescut odată cu editura, a fost minunea anilor 90 și asta nu-i puțin lucru, nu pot să uit emoția cu care am deschis primele cărți care arătau ca niște mici obiecte de artă, în comparație cu volumele dinainte de 89, cu hârtia proastă și copertele insipide. Apreciez Poliromul și Cartea Românească pentru curajul de a publica autori români tineri și pentru frecvența aparițiilor. ART are, de asemenea,  un program editorial pe care-l urmăresc cu atențíe, au scos, poate mai rar anul trecut, multe titluri demne de interes.  Leda și Curtea Veche au  colecții bune de literatură străină. CDPL  e o editură cum visam să-mi fac și eu într-o zi, cu atitudine, curaj și metode inedite de marketare a cărților.

2. Reviste literare: Observator cultural, România literară, Dilema veche, Ziarul de duminică, Viața Românească, Familia,  Convorbiri literare, Ramuri. La Observator cultural  apreciez calitatea articolelor, faptul că există mereu reacții prompte la evenimentele culturale. Pentru România literară am respectul studentului la Litere care am fost, încă îi mai aștept cu nerăbdare apariția în fiecare săptămână. La fel și pe a Dilemei vechi (cu mai noua Dilemateca), îmi place aerul de noutate al articolelor, documentate și mereu interesante. De asemenea, sunt multe reviste bune în provincie, care merită  citite.

3. Cartea de poezie / Cartea de proză (autori români)

Of, e greu. O să răspund repede, fără să mă gândesc prea mult, e și pentru mine un test. Nu sunt un cititor învederat de poezie, ci de proză. Dar mă întorc periodic la câțiva poeți : la Arghezi, la Ion Barbu (și la Isarlâkul lui), la Voiculescu (cel din Sonetele închipuite),  la Miron Radu Paraschivescu, Ștefan Aug. Doinaș, Mircea Ivănescu. Ei mi-au venit primii în minte. La proză, e și mai greu… Mateiu Caragiale (Craii de Curtea Veche), Camil Petrescu (Patul lui Procust), Max Blecher (Întâmplări în irealitatea imediată), Mircea Eliade (Noaptea de Sânziene), Ștefan Bănulescu (Cartea de la Metopolis).  Dintre autorii contemporani, Mircea Cărtărescu, Lucian Dan Teodorovici, Doina Ruști, Dan Lungu, Florin Lăzărescu.

4. Bloguri / Site-uri literare

 Site-urile revistelor culturale, în primul rând, plus http://www.romaniaculturala.ro. Site-urile și blogurile unor scriitori preferați. Urmăream blogul teroristei. Acum urmăresc blogul Luizei Vasiliu,  http://commonplacesandelephants.blogspot.com/, miculftiriadi.wordpress.ro, site-ul lui Vasile Ernu, http://www.ernu.ro.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

