Andreea Răsuceanu și chestionarul lui Mihail Vakulovski

Care e jocul tău preferat din copilărie? Dar din adolescenţă?

Statuile. Nu mai știu exact ce presupunea în afară de încremenirea aia de câteva clipe, dar în amintire mi-a rămas ceva foarte misterios și cumva înfricoșător legat de jocul ăsta. În adolescență nu m-am mai jucat, am devenit brusc un om extrem de serios. Mi-a trecut mai târziu.
Când te întâlneşti cu primii tăi prieteni despre ce vorbiţi? Despre trecut sau despre prezent?

Despre trecut, că acolo sunt toate răspunsurile la întrebările din prezent.

Sportul preferat? Ce sport pe care-l urmăreşti la TV ai vrea să cunoşti, să practici (de ce)?

Înotul. La TV urmăresc săriturile cu schiurile, mi-ar plăcea să am măcar pentru câteva secunde senzația că pot zbura.
Ce chestie n-ai face, dar l-ai pus pe vreun personaj de-al tău să facă (oarecum în locul tău)?

Pot să-ți spun ce l-aș pune să facă. Să spună niște lucruri adevărate pe care eu nu am curaj să le spun. Dar poate îmi fac într-o zi!
Care e profesia pe care ai face-o cu plăcere? O profesie hobby care te-ar face fericit?

Mi-ar plăcea să fiu ghid la Museo-Teatro Dali, din Figueres, ca să mă închid toată noaptea înăuntru și să mă joc cu toate invențiile formidabile de acolo. Sau detectiv literar. Dar asta sunt deja.
Ce sentimente/stări te enervează?

Sentimentul de neputință. Mila, uneori. Dorul, când devine insuportabil.
O faptă cu care te-ai lăuda în faţa copiilor tăi? Un eveniment care te-a avut în centru pe tine şi care i-a bucurat nespus pe părinţii tăi?

Că atunci când am realizat că mă apropii de 30 de ani și n-am făcut nimic cu viața mea, în șapte luni mi-am terminat lucrarea de doctorat, mi-am schimbat jobul și am publicat o carte. Firește că părinții mei s-au bucurat, ca și la toate celelalte mărunte succese.
Dacă ai cânta rock sau jazz, ai fi foarte sărac şi ţi s-ar propune să cânţi manele pentru mulţi bani ai accepta? Ce n-ai accepta ca scriitor?

Nu cred. N-o spun cu certitudine, ci cunoscându-mi firea imposibil de convins să facă ceva ce nu vrea sau nu-i place. N-aș accepta să scriu texte pe care să le semneze alții, să mi se impună să scriu după cum e moda, să modific un titlu ca să se vândă mai bine cartea.
Dacă ţi s-ar da un premiu pe care nu l-ai merita (cel puţin nu mai mult decât cel de pe locul doi, pe care l-ai simpatiza de multă vreme) ce ai face?

Ha-ha ! Tocmai pe mine te-ai găsit să mă-ntrebi? Măcar s-ajungem acolo, o să-ți povestesc cum am rezolvat criza morală.

Cum ai devenit ceea ce eşti acum?
Cred că suntem suma unor întâlniri cu ceilalți: persoane reale, personaje, Dumnezeu.

chestionarul urmează să apară și într-un număr viitor din tiuk!

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

