Augustin Cupșa – un chestionar (IV)

IV. Întrebări cu răspuns opţional:

1. Ce ţi se pare “în regulă” în lit. română actuală? Totul e bine, cât se poate de bine în cea mai frumoasă lume literară posibilă, nu? Cărţile au coperte frumoase, hârtie de calitate şi scrisul mare. Pe ultima copertă, criticii se întrec în superlative şi prorociri, uneori am senzaţia că citesc acolo horoscopul. Astrele vă surâd.

3. Ai vrea să trăieşti din scris?(dacă da, cum vezi posibil acest lucru)

Nu mi-am pus încă efectiv această problemă. Cred că e desul de bine să trăieşti din scris dar, aşa cum spuneam mai sus, pentru toate există un preţ. Şi tot cum spuneam mai sus, eu trăiesc din psihiatrie, îmi consum mult timp vorbind şi cunoscând oameni, îmi place asta şi nu ştiu când va veni vremea să fac altceva.

4. Cum “cuantifici” performanţa în literatură?(premii, nr. de cititori, statut literar…) Pentru scrisul meu, cea mai consistentă şi mai critică părere e chiar a mea. La rândul meu, sunt format, modelat de ceea ce citesc şi cunosc pe parcurs, de ceea ce au făcut alţii şamd, sunt în mişcare. Capacitatea mea literară se modifică, e şi ea în mişcare. Sunt două rotiţe care se învârt la viteze diferite, atunci când se potrivesc, împing înainte mecanismul şi ajung să public. De asta nu o fac prea des.

5. Ai un model de performanţă? Ce-ţi vine ţie bine poate nu-mi vine mie. Nu am modele. Am avut borne de performanţă autoimpuse raportându-mă la diverşi scriitori sau artişti, nume mari, limite pe care trebuia să le ating la anumite vârste. Mi-au făcut numai rău dar din fericire le-am consumat şi le-am supravieţuit. E un capitol închis.

6. Ce ar trebui să includă un management literar performant?

Nu mă pricep la management dar cred că lucrurile ar sta mai bine dacă toţi editorii şi patronii de edituri ar fi scriitori şi ar pune în orice manuscris jumătate suflet, jumătate interes comercial sau pentru orice fel de performanţă cuantificabilă.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

