Prima pagină > nr. 27 ( V. Leac, din septembrie 2010), V. Leac > v. leac – fragmente dintr-un interviu inedit

v. leac – fragmente dintr-un interviu inedit

 Eşti fericit?

Acum nu. Fericirea e o senzaţie care nu durează mai mult de cîteva secunde. Anul acesta am fost fericit aproximativ trei minute.

 Ţi-ar plăcea să trăieşti în altă parte? unde? vrei să emigrezi?
 O, DA. Ştiu că există undeva o altă parte (întodeauna va exista) unde mi-ar plăcea să trag chiulu; chestia-i că nu pot, nu ştiu exact să poziţionez pe hartă locul. Şi dacă, să presupunem, aş fi în altă parte, în acel loc pe care acum îl proiectez mintal, cu siguranţă mi-ar plăcea să locuiesc în partea aceea. Nu există ieşire şi asta e groaznic de trist.
Nu ştiu de ce n-am emigrat, acum e tîrziu. Sînt prea laş. Comod şi laş.

Cînd scrii eşti sincer?

Încerc să fiu cît mai sincer cu mine. În cazul cînd nu sînt, adică îmi dau seama că am greşit, revin şi modific pînă cînd mi se pare că sînt sincer. Cel mai sincer sînt atunci cînd mă rătăcesc în pădure. Mai nou fac plimbări lungi prin pădurea din lunca Mureşului – mi se întîmplă să mă şi rătăcesc. Deci, cînd rămîn singur…

Ai personalitate dublă?

Multiplă. Infinit multiplă.

Dacă ai întîlni un extraterestru ce l-ai întreba?

Suferi şi tu de anxietate?

Ai citit Biblia?

Niciodată pînă la capăt şi cu întreruperi foarte lungi, prima dată pe la 20 de ani. A durat aproape un an pînă am dat gata Vechiul testament. Nu pot s-o citesc ca pe o carte oarecare, lectura ei mă deprimă groaznic. Din Noul testament am citit doar fragmente, pur şi simplu am coşmaruri după lectură, am mustrări de conştiinţă, mă simt murdar şi vinovat, aşa că nu vreau să vorbim – nici nu vreau să mă gîndesc – despre Biblie. Dacă aş respecta Biblia aş ajunge un monstru, de fapt toţi care o respectă ajung monştri.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

