gabriel daliș – un chestionar (III – IV)

III. O…

– întrebare pentru scriitorul preferat

L-am cunoscut pe scriitorul meu preferat, Constantin Virgil Bănescu, şi i-am adresat toate întrebările.

– idee pentru o „viaţă” literară „mai bună”

Să se concentreze fiecare pe scris şi nu pe tot felul de pseudo-mondenităţi inutile.

– problemă cu care te-ai confruntat/ pe care ai observat-o de când ai „intrat” în literatură

Mi se pare incredibil cum părerii unui diletant i se pot da şanse, cum o caracudă scrie cu sadism o antologie a douămiismului, de exemplu. Mă sperie şi canibalii care, deşi nu sunt mulţi, se organizează perfect la prima strigare: în baruri, pe bloguri, pe unde apucă…

IV. Întrebări cu răspuns opţional:

1. Ce ţi se pare „în regulă” în lit. română actuală?

Mi se pare în regulă că au început să apară individualităţi, după un douămiism, dacă tot am amintit de el, care uneori îmi părea un tăvălug care uniformizează şi striveşte.

2. Ce ţi se pare „în neregulă”?(ce te intrigă/nemulţumeşte/”atacă”)

Limbajul dublu. Apoi, decât să se spună că sunt un poet interesant, mai bine mi-ar spune că-s mort ca poet. Ce e aia interesant?

Îi detest pe autoproclamaţi, pe pseudo-deprimaţi, pe ultra-politicoşi şi pe egocentrici. Îi iubesc pe fraierii care au poezia în sînge fără să le pese, dar scriu cu moarte pe moarte, pîndesc şi bat foaia cu poezie.

3. Ai vrea să trăieşti din scris?(dacă da, cum vezi posibil acest lucru sau cum reuşeşti acest lucru?)

Vreau să trăiesc din orice nu mă compromite. Şi chiar compromis, vreau să trăiesc.

4. Cum „cuantifici” performanţa în literatură?(premii, nr. de cititori, statut literar…)

Cred că performanta la noi depinde foarte mult de context, deşi eu aş pune totul pe calitatea scriiturii. I-am observat pe unii. Performanţa lor înseamnă favor şi notorietate, într-un bazar pervers impus de ei, de care se şi dezic, culmea! Un fel de bocitoare plătite să mintă cu lacrimi de crocodil la capul mortului, mort care e, pe rând, câte unul dintre ei. Totul e un fals în alb, dar participanţilor le convine, considerând jocul un original autentificat pentru cel putin o perioadă de glorie.

5. Ai un model de performanţă?

Bineînţeles că nu.

6. Ce ar trebui să includă un management literar performant?

Un produs neexpirat, un ambalaj prietenos, bani şi o echipă serioasă, cu ochii mari.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

