cristina ispas – un chestionar (II-III)

II. TOPURI

1. Edituri

E prea mult pentru mine să fabric un top de zece. De fapt, avem noi zece edituri? Nu ştiu, e prea complicat cu editurile, n-am chef.

2. Reviste literare

Îmi plac Observator cultural, Tribuna, Vatra, Dilema Veche şi ar mai fi şi altele, în care găsesc uneori chestii sau îmi plac unele rubrici, dar fără ierarhii, toate au numere mai bune şi numere mai slabe etc.

3. Cartea de poezie / Cartea de proză (autori români)

Poezie: Guillaume, administratorul şi poetul (Virgil Mazilescu), Mutilarea artistului la tinereţe (Mariana Marin), We alllive in a yellow submarine (Judith Meszaros), Ieudul fără ieşire (Ioan Es. Pop), Arta Popescu (Cristi Popescu), Cartea de iarnă (Ion Mureşan) etc. E aiurea, bineînţeles că sunt mai multe, de la Bacovia la 2000, din zone total diferite, acum chiar mă simt prost că le-am scris pe-astea, la fel de bine puteau fi altele etc. Şi iarăşi fără ierarhii …

Proză:

Matei Iliescu (Radu Petrescu), Tache de catifea (Ştefan Agopian), Cartea Milionarului (Ştefan Bănulescu), Lumea în două zile (George Bălăiţă), Zenobia (Gellu Naum), dar îmi plac şi Breban (parţial), Bonciu, Mircea Nedelciu, Adrian Oţoiu, Ion Manolescu etc. Plus că sigur pe cîţiva îi evit, din capriciu, pe mulţi îi uit azi etc.

4. Bloguri / Site-uri culturale

Nu ştiu, aterizez pe diverse bloguri şi site-uri în funcţie de ce caut în momentul respectiv, dar nu mă ataşez

III. O…

– întrebare pentru scriitorul preferat

Nu cred că i-aş pune nicio întrebare. Probabil m-aş holba foarte tare la el, după care mi-ar fi foarte jenă că m-am holbat foarte tare la el.

– idee pentru o „viaţă” literară „mai bună”

Esenţial pentru mine este timpul liber sau mai degrabă ştiinţa de a-l păstra, pentru că depinde de foarte mulţi factori. Restul sunt prostioare.

– problemă cu care te-ai confruntat/ pe care ai observat-o de când ai „intrat” în literatură

Nu cred că a fost vorba de ceva specific. Problemele obişnuite, orgolii, bani etc.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

