Prima pagină > 1. Supliment BdP, chestionarul lui Mihail Vakulovski, Nora Iuga, nr. 21 (Nora Iuga, din mai 2010) > Nora Iuga şi chestionarului (3-5) lui Mihail Vakulovski

Nora Iuga şi chestionarului (3-5) lui Mihail Vakulovski

Sportul preferat? Ce sport pe care-l urmăreşti la TV ai vrea să cunoşti, să practici (de ce)?

A dori să practici ceva ce face altul, e, cred, un fel de a imita. N-am avut niciodată tentaţia imitatului. Îmi place prea mult să fiu complet neasemănătoare. De asta unii mă iubesc din cale afară şi pentru alţii am murit demult. De fapt îmi place cu adevărat un singur sport, cel pe care l-am şi făcut bine. Dacă în 1945, să zicem, nu ne aflam imediat după război, poate m-aş fi antrenat pentru Olimpiadă, mă refer la înot. Mi-ar fi plăcut să călăresc, nu pentru sportul în sine, pentru teatralitatea lui: costumul, salutul, ţinuta… şi, mai ales fiindcă ador caii – carnalitatea, muşchii, buzele, subţirimea gleznelor.

foto: Nora Iuga şi clopotul olimpic (1936) de la Berlin

Ce chestie n-ai face, dar l-ai pus pe vreun personaj de-al tău să facă (oarecum în locul tău)?

În romanul Sexagenarul şi tânărul am modificat pe alocuri textul, adăugînd unele scene, eliminând altele. Personajul Terry, prietena Annei care reprezintă un alter-ego al autoarei, este pusă într-o postură extrem de dezavantajoasă; are un act sexual în curtea Uniunii Scriitorilor, în noroi, pe o ploaie torenţială, cu un individ care o tratează ca pe ultima prostituată… orice comentariu în plus e de prisos.

Care e profesia pe care ai face-o cu plăcere? O profesie hobby care te-ar face fericit?

Tot de ţine de o realitate secundă: scena, poza, tot ce apare de după cortină; aşadar lumea închipuirii, lumea pe care o construieşte gândul şi trupul meu… cred că treatrul, poate, nu sigur, dansul.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

