Prima pagină > Ioana Nicolaie, nr. 17 (Ioana Nicolaie, din martie 2010) > ioana nicolaie – povestea cărţilor (III)

ioana nicolaie – povestea cărţilor (III)

Cenotaf este o antologie, propusă de Lucian Pricop, director atunci la Paralela 45. Fotografia de pe copertă e făcută în trenul care mă ducea spre Bulgaria, dincolo de fereastră e un pod şi dedesubt sînt apele Dunării. Celelalte poze de pe cărţile mele sînt ale lui Gerhard Csejka (Nordul) şi  Mircea Cărtărescu (Cerul din burtă). Pe Credinţa e o poză de pe treptele casei părinţilor mei – din iunie, spre sfîrşit, cînd cireşele amare sînt coapte.

Aventurile lui Arik s-a făcut greu, pentru că a durat mult ilustraţia – semnată de Mihail Marian. Cînd am început lansările – frumoase, strălucitoare, cu baloane imprimate şi abţibilduri pentru copii, cu actori adevăraţi, care lucrau la teatru – m-am simţit pentru prima dată autoare. Făcusem în sfîrşit ceva, erau în faţa mea oameni mici şi mari care chiar îşi doreau volumul. Tirajul a fost de 5000 de ex.,  nu 3000, cum am spus, greşind, la un moment dat. Dar, despre cartea pentru copii, cu prejudecăţile legate de ea, se poate face o discuţie separată.

Urmează apoi O pasăre pe sîrmă, un volum apărut profesionist şi normal, cu o copertă propusă de editură, cu o lansare, cu grijă pentru promovare.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

