ioana nicolaie – un chestionar (V)

V. (Auto)portret

1. Un autoportret (în cuvinte)

E cel de pe site-ul editurii Polirom. Acolo e în engleză.

Aici îl dau în română:

„Am un ochi albastru şi unul căprui. Sînt al patrulea din cei doisprezece copii ai mamei. La zece ani îmi doream să ajung cosmonaut. La treizeci şi patru ştiu că partea de sus a cerului nu-i pentru oameni. Îmi spun uneori că istoria-i praful din care nimeni nu construieşte nimic. Ca să-mi amintesc miile de ani în care am aflat prea puţin despre noi. Merg mai departe, în labirint, şi prin zid îmi ţin copilul de mînă. Nu-i pot dărui clipa uriaşă care să ne ţină pe toţi la un loc.”

(şi o fotografie de la 16 ani)


2. Un portret al generaţiei (unde şi cu cine te-ai încadra)

N-am nici o legătură cu vreo generaţie. Cu un grup, da. Cel de la Cenaclul Litere din Bucureşti. Adică: Sorin Gherguţ, Doina Ioanid, Cezar Paul-Bădescu, T.O. Bobe, Mihai Ignat, Svetlana Cârstean, Ana Maria Sandu, Răzvan Rădulescu, Marius Ianuş, Paul Cernat, Cecilia Ştefănescu, Angelo Mitchievici, Iulian Băicuş ş. a.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

