t.s.khasis – un chestionar (III-IV)

III. O…

– întrebare pentru scriitorul preferat

Domnule Mircea Ivănescu, cât a durat traducerea poemelor din Antologia poeziei americane contemporane?

– idee pentru o „viaţă” literară „mai bună”

Băutură mai ieftină şi mersul în Deltă la pescuit. Mi-ar plăcea să merg în Delta Dunării cu fiică-mea şi Florina, să învăţ să pescuiesc.

problemă cu (pe) care te-ai confruntat (ai observat-o) de când ai „intrat” în literatură

Nici măcar nu cunosc tirajul cărţii din 2005, nu am în casă un exemplar al cărţii pe care am scris-o… de bani nu se pune problema.

IV. Întrebări cu răspuns opţional:

1. Ce ţi se pare „în regulă” în lit. română actuală?

Sunt scriitori buni şi foarte buni (îmi place mult ce scrie Constantin Acosmei, îmi plac poeziile lui V.Leac, chit că după atâţia ani în care mi-a vorbit despre versurile sale eu tot nu pricep mare lucru) care nu vor deveni înţepaţi şi vor fi în stare să se oprească atunci când nu vor avea nimic de spus.

2. Ce ţi se pare „în neregulă”?(ce te intrigă/nemulţumeşte/”atacă”)

Cărţile scrise şi editate prost.

3. Ai vrea să trăieşti din scris? (dacă da, cum vezi posibil acest lucru)

Bineînţeles ca mi-ar plăcea să trăiesc din scris. Aş vrea să mă trezesc acasă cu reprezentantul unei edituri (nu contează care) şi să mi se spună: omule, în doi ani tre’ să produci două cărţi de versuri, primeşti atâta pe lună. Aş fi al naibii de mulţumit, dar ştiu că asta nu se va întâmpla niciodată, aşa că îmi văd de treabă, poate o să mă angajez la o fabrică locală unde se lipesc etichete pe sticluţe de parfum şi şampoane (asigură transportul până la locul de muncă).

4. Cum „cuantifici” performanţa în literatură? (premii, nr. de cititori, statut literar…)

Performanţa în literatură depinde de prea mulţi critici, de prea mulţi bani, de amiciţii ori de copilul de acasă. De fapt, propria literatura se scrie pentru un public imaginat.

Seara, la o bere.

5. Ai un model de performanţă?

Cristian Popescu.

6. Ce ar trebui să includă un management literar performant?

Nu ştiu ce înseamna un management literar, aşa că nu pot să-ţi spun ce ar fi bine şi ce ar fi rău. Întrebaţi-l pe V. Leac.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

