diana geacăr – un chestionar (II-III)

II. Topuri

1. Edituri: e discutabil, aşa că nu contează ordinea: Polirom, Cartea Românească, Vinea, Humanitas

2. Reviste literare: Pana mea (nu-s linguşitoare, serios că numai asta îmi place) – (răspuns din 20 ian. 2008)

3. Cartea de poezie: refuz iar să fac top, nu cred în „x mai bun decât y”. cu poezia nu te porţi aşa. dar,
îmi plac cărţile de poezie: „Ieudul fără ieşire” (Ioan Es. Pop),  „Arta Popescu” (Cristian Popescu), „Totul”  (Mircea Cărtărescu), „Manifestul anarhist” (Marius Ianuş), „Jucăria mortului” (Constantin Acosmei), „Ghinga” (Dan Coman), „Cântece eXcesive” (Dan Sociu), „Arta scalpării” (T. S. Khasis), „fetiţa. mixaj pe vinil” (Cristina Ispas).
îmi place mult poezia poeţilor: George Bacovia, Tudor Arghezi, Geo Dumitrescu, Geo Bogza, Virgil Mazilescu, Ileana Mălăncioiu, Mariana Marin, Ioan Es. Pop, Cristian Popescu; Fleur Adcock (aş vrea tare mult să fie tradusă la noi), Alan Brownjohn, Raymond Queneau,Walt Whitman,  Anne Sexton, Sylvia Plath, Adrienne Rich, Anne Carson; şi uite că am recitit de curând Shakespeare în limba engleză, am descoperit că „Furtuna” este un poem dramatic extraordinar. cred că numai aşa se poate citi teatrul lui Shakespeare.

Carte de proză: din păcate nu am cărţi recente preferate, dar nu pot spune că le-am citit pe toate. îmi plac: Sorin Stoica; „Exuvii” (Simona Popescu), „Muzici şi faze”(Ovidiu Verdeş).
îmi plac foarte mult: „Huliganii”, Mircea Eliade (cam toată proza lui, de fapt); Max Blecher, tot; „Matei Iliescu”, Radu Petrescu (plus jurnalul); „Oameni şi umbre, glasuri, tăceri”, Alexandru George; „Ingeniosul bine temperat”, M.H.Simionescu; „Tihna”, Atilla Bartis; „Conjuraţia imbecililor”, J. K. Toole; „Grădina de ciment”, Ian McEwan; „Gog”, Giovanni Papini; „În zahăr de pepene”, Richard Brautigan; „Ai toată viaţa înainte”, Romain Gary; „Zgomotul şi furia”, „Pe patul de moarte”, W. Faulkner (de fapt, tot); romanele Virginiei Woolf şi mai ales „Eseurile”; prozele Katherinei Mansfield; Dostoievski; Cortazar; Salinger; Capote; a, şi să nu uit de Lewis Carroll, cu „Alice în Ţara minunilor” şi „Alice în Ţara oglinzilor”, dar eu v-aş recomanda o lectură în limba engleză. vai, ce puţin am scris, n-am timp, n-am timp!

III. O…

întrebare pentru scriitorul preferat: crezi în fantome? (de cei vii nu m-aş apropia, i-aş urmări de la distanţă cu foamea unui om bolnav, să nu stric frumuseţea.)

idee pentru o “viaţă literară” mai bună: banii (sunt o idee, nu?)

problemă cu(pe) care te-ai confruntat (ai observat-o) de cînd ai “intrat” în literatură: o femeie frumoasă e proastă, o femeie care scrie e o chestie neserioasă, o femeie care scrie bine e meritul nostru, al bărbaţilor, nu contează ce şi cum scrie, vreau să mă culc cu tipa asta. mi-e scârbă de toate astea.
nu-mi plac feministele şi nu intenţionez să mă transform într-una. din păcate, atitudinea descrisă mai sus chiar există. şi mai trist, dacă este permisă.
şi nu-mi mai plac oamenii care vorbesc doar ca să se afirme.
a, şi că m-am trezit cu tot felul de etichete, dar cred că ele defavorizează autorii cronicilor respective, mai degrabă.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

