Antologie Diana Geacăr

Din frumuseţea bărbatului căsătorit, ed. Vinea, 2009


IV. Stay still, be still / No wonder you are always lost (Blonde Redhead)

Începutul verii; un frig cumplit în camerele din cabană.

De fapt, e frig oriunde este şi el.

Pun apă la fiert şi tremur,

cu ocazia asta

o să-mi ţin un mic discurs despre Respectul – de -sine

şi Auto – control. Şi, bineînţeles,

să mă mai încălzesc. La flacăra ochiului

de aragaz.

.

„Eşti supărată pe mine?” A râs
când am alunecat şi a întins mâna.

M-a urmărit până aici.

.

A început furtuna – tunetele stârnesc

elementele: mi-e foarte frică şi-i arăt asta.

Mai ales că e un pat liber în camera mea.

.

La lumina fulgerelor, dormitoarele

– locuri ale puterii.

.

El deschide fereastra, ploaia

intră în cameră şi-n cămaşa mea de noapte

-apa este domeniul emoţiilor –

şi inspiră adânc

-aerul este elementul minţii –

cu faţa îngropată în părul meu,

şoptindu-mi numele.

„Nu se mai poate aşa.”

.

Ne-am trezit râzând

-toată noaptea mă ţinuse în braţe –

apoi s-a smuls:

„Ce facem noi aici.”

şi s-a îmbrăcat.

.

L-am urmat ca şi cum aş fi avut vreun plan,

am pus multe întrebări, pentru că

trebuia să par calmă. Abia spre seară,

vocile au tăcut. Probabil că a mai fumat,

eu am băut apă minerală.

„Mergem la culcare”, a mai spus

.

şi că va dormi în altă cameră.

În cămaşa de noapte cu lalele portocalii,

ghemuită într-un luminiş

pe mochetă,

am îngheţat:

„nu se poate nu se poate nu se poate nu se mai poate aşa.”

.

Se-ndreaptă spre uşă, atinge clanţa,

apoi se-ntoarce, îmi atinge umerii,

care se fărâmiţează la pieptul lui.
Îmi ridică rochia.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

