andra rotaru – un chestionar (X)

X. Dacă…

Ar fi să schimb ceva din traiectoria mea literară, aş schimba…

M-am retras vreo 2 ani, nu mai mergeam la festivaluri, la lansări, la nimic. O prostie aş spune acum, dar a fost a mea. Nu aveam nevoie de oameni în jur, mă speriau, îmi făceau rău, îmi luau din puritate, chiar dacă îmi erau extrem de dragi. Am vrut să fiu singură, ca o sălbăticiune. Mi-a reuşit, dar m-a schimbat experienţa. Am o intuiţie şi mai bună decât înainte, şi din păcate îmi dau seama că nu mă înşală. Ce ştiusem înainte de retragerile mele, există, şi e dezamăgitor.

N-aş mai scrie, ar fi…

La fel de plăcut ca sinuciderea. Mă usuc dacă nu scriu, devin deprimată, îmbătrânesc dacă nu scriu… iar uneori devin sociabilă, ceea ce e împotriva firii mele. Nu aş alege varianta asta.

N-aş mai putea scrie ar fi…

Dacă n-aş mai putea scrie ar fi la fel de sinucigaş, nu ptr. că n-aş putea face şi altceva, dar ptr. că nimic altceva nu mă reprezintă. Sunt mai bună ca scriitoare decât ca prietenă, iubită etc. So… nu mă interesează neputinţele celelalte, dar neputinţa de a scrie m-ar transforma într-un monstru. N-am cum altfel să simt decât scriind.

-mi pare rău de ceva, e că…

Nu ştiu. Sunt bizare rău viaţa literară, tentaţiile şi adrenalina ei cu tot. Nu-mi pare rău de nimic, bine că am încercat, bine că s-au întâmplat, bine că eu sunt tot eu.

E să pun o întrebare suplimentară în acest chestionar şi să şi răspund, aceasta ar fi…

Cristi, tu când debutezi?

(R: în 2010)

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

