andra rotaru – un chestionar (VIII-IX)

VIII. Cum ar arăta:

1. Standul meu la un târg de carte

Păi ar fi foarte muzical. Foarte colorat. Cu multă plastilină în care oamenii se vor arunca ca într-un hamac. Şi acolo, acoperiţi cu toate moliciunile din ei se vor apuca să răsfoiască carţile. Se poate un stand din sute de hamace de plastilină, ptr. cei mai uşori….greii cred că-s mai cu picioarele pe pământ. Şi muzica să intre în plastilină şi în cărţi şi în cititori… Şi aş fi un pic bucuroasă că oamenii se simt bine.

2. Coperta cărţii mele de debut – dacă ar fi după mine

Păi am căutat-o pe net la vremea respectivă; ştiam că vreau un pat… o mare şi ceva de răchită. Eram la Livia Roşca şi search-uiam după imagini potrivite. S-a umplut rapid ecranul de patul meu drag. Nu aş schimba imaginea aceea. Mă reprezintă…Şuieră vântul prin ea. Şi e marea mea dragă în ea. S-ar putea să fie chiar un peisaj de la 2 mai, nu-s sigură de locaţie. Dar e bine aşa….

IX. Cel/ Cea/Cei/Cele mai

Cel mai…

Bun poem al meu este… Ultima dintre zăpezi (20.12.09)

Important aspect pentru mine ca autor este să…

Să scriu, măi. Dar f.f. bine. Să nu îmbătrânesc cu hârtia în faţă. Şi nici ea să nu îmbătrânească cu mine, să-i placă tare, tare că e cu mine. Şi să mă îndrăgostesc de multe ori, că numai atunci pot să scriu. Se vede de ce scot cărţi o dată la câteva jumătăţi de decade….şi nici atunci. Sunt foarte reversibilă, chiar îmi declar mie însămi şi mai rar că mă iubesc, că am reuşit să scriu o carte după care să întorc capul pe stradă, să o trag de codiţe, să fie exact precum omul acela pe care-l aşteptam. Şi uneori îmi distrug cărţile, ca să pot să-mi zic iar peste o vreme că mă iubesc.

Cea mai…

Mare gafă făcută de când „activez” în literatură a fost…

Am avut o lectură/lansare la USR, apoi imediat la Euridice. M-a cam desfiinţat Angela Marinescu şi m-am dus supărată la Euridice. Acolo nu prea ştiam pe nimeni. La sfârşitul lecturii a venit Alex Matei la mine şi am făcut cunoştinţă, m-a întrebat cum a fost şi cu lansarea de la USR. Eram gata să-i spun că Angela Marinescu m-a demoralizat, că nu mai vreau să citesc în vreun cenaclu, că habar nu am ce mai e cu mine…Şi nici nu ştiam că e vreun grad de rudenie între eiJ. Bine că am tăcut, nu ştiu cum.

Cea mai mare emoţie am avut-o…

Nu ştiu exact, am emoţii mereu, la orice lectură sau apariţie în public. Chiar şi butonul roşu de la radio mă fâstâceşte. Dar când nu mai am motive să am emoţii mă plicitisesc, am nevoie de turbulenţe, sunt dependentă aş zice. Le provoc când sunt gata să mă topesc.

Cele mai…

Mari speranţe mi le-am făcut cu…

Scrisesem un volum de poezie, Melatonin. Mie îmi plăcea, m-a ţinut din 2006 până în 2009 plăcerea asta. Acum mă bucur că nu l-am publicat atunci; îl las ptr. vârsta senectuţii, până atunci nu mă mai ating de el.

Grele momente au fost atunci când…

Eram la început şi trimiteam poezii la tot felul de festivaluri. Mereu eram lăsată la vatră, nu mă băga nimeni în seamă. Până când am fost sunată să vin la o festivitate de premiere, că am luat marele premiu al festivalului. Pe drumul spre festivitate îmi venea să vomit de emoţii. Mă gândeam serios dacă nu ar fi mai bine să mă întorc acasă, mi-era frică să cunosc oameni noi şi să particip la astfel de evenimente.

Şi a mai fost un moment la fel de greu. Când m-a debutat Marian Drăghici în Ziua literară, în 2004. Am simţit că mor de ruşine, parcă pozasem în Playboy, aşa m-am simţit. E dificil să vezi cum ceva ce-ţi doreai foarte mult s-a îndeplinit, dar că te şi expui celorlalţi cu ce ai mai intim din tine. Ruşinată şi de parcă mi se furase ceva foarte pur ptr. totdeauna.

Cei mai…

Mulţi bani i-am câştigat pe volumul…

“Într-un pat sub cearşaful alb”, volumul de debut şi singurul apărut momentan.

Fericiţi oameni pe care i-am făcut cu o carte de-a mea…

Nu ştiu. Au fost câţiva oameni din partea cărora am simţit un fel de afecţiune post debut. Care m-a ameţit tare, pentru că rezonez la afecţiunile astea de hârtie. Data viitoare îmi public cartea pe alt tip de suport, cine ştie ce se mai întâmplă? E cam periculos aş zice şi am o înclinaţie specială către hârtii. Deci mai bine o ocolesc. Sau îmi pun toate cărţile din bibliotecă în cadă, după ce o umplu cu apă.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

