Prima pagină > Diana Geacăr, poeme de Diana Geacăr > Diana Geacăr – un poem inedit

Diana Geacăr – un poem inedit

Te-am sunat pentru că tu răspunzi întotdeauna

Încremenirea se produce în cele mai mici detalii:

O întrebare. „Eu sau ea?”

Un tremur. „Poftim?”

O gură de aer. „Eu sau ea?”

O relativizare. „Ea.”

Îşi ia geanta  – Închei conversaţia aceasta –

şi iese stârnind

curenţii care-i provoacă dureri

de măsele. Cum el n-a răspuns,

ea a făcut rost de numărul ei: „Dă-mi-l la telefon”.

Mai târziu i-a trimis mesaj:

„El nu va fi niciodată cum a fost şi este al meu.

Poţi să-l iubeşti, dar

nu vei obţine mai mult.”

.

Numai mie mi se putea întâmpla,

îi spune el, să scrii despre asta. Ea ridică privirea şi se gândeşte

cum au agăţat fulgii de zăpadă

de tavan. Apoi

coboară capul şi se gândeşte

la pastilele albe, anxioliticele de acasă,

pe care încă le mai topeşte

în creier fără să ştie nimeni. O instalaţie pentru Crăciun,

pentru serile

când a fi părăsit înseamnă un nou început

de nebunie. (Ce zici de acum?)

.

Apoi la visul de azi noapte.

.

Venise după tine iar, cum mă uitam

în altă parte plecai cu ea la plimbare

pe un drum de ţară. Era vulgară

şi foarte stăpână pe ea. Când ai lipit-o

de gard, ţi-am făcut semn că

s-a terminat. Apoi m-am ascuns. Ai

sărutat-o. Am alergat spre voi şi

ţi-am strigat cum poţi şi cum ai putut.

Râdeai. Îţi luase mâna. Vă priveaţi

într-o oglindă. Îţi tunsese tot părul.

.

Ea mă iubeşte mai mult”, şopteşti şi simt

cum privirea ta deschide podeaua;

şi vreau să întreb cum şi de ce,

vreau explicaţii şi reacţii; doar, sub masă, mâna mea

transpiră în mâna ta, iar cealaltă

îţi adună la ceafă părul tău negru, lung, ondulat.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

