Prima pagină > Andrei Doboş, poeme de Andrei Doboş > poeme de Andrei Doboş

poeme de Andrei Doboş

capul acestuia rostogolindu-se pe suprafaţa moale a butucului

şi mă dau cu bicicleta prin mănăştur

seara, cînd gelaţii sparg seminţe în faţă la fast-food

şi îşi admiră frizurile în parbrizele maşinilor.

ador să mă dau cu bicicleta prin mănăştur

să privesc blocurile afumate

să trag puternic, în nări, forfota demenţială a şmecherilor.

nu e loc mai frumos în lume decît ăsta.

aici inima mea îşi găseşte pe de-a-ntregul liniştea,

iar picioarele îmi sunt furnicate plăcut pe pedale.

aici mă simt un soldăţoi în pantaloni scurţi,

care este decapitat oră de oră, zi după zi,

al cărui cap se rostogoleşte, mînjind cu sînge gros străzile mişcătoare.

străzile mişcătoare, vibraţia din dîra fiecărei ticăloşenii, abia perceptibilă.

se rostogoleşte, alandala, spre suprafaţa moale a butucului.

şi mă dau cu bicicleta prin mănăştur.

dîndu-mi seama că îmi creşte păr din ficat şi din splină.

dîndu-mi seama că am sîrmă ghimpată la gură,

cî întreg cartierul se comprimă

venind tăvălug spre mine

să mă înghită. văd

trepidaţia halbelor de bere pe mesele teraselor,

pe toţi tipii ăia cu feţele congestionate privindu-le.

e ceva ca un cutremur, naiba ştie, respir furios,

picioarele au început să mi se înmoaie.

.

dinţii îmi devin lichizi şi asud abundent.

ultimul lucru pe care pot să-l fac este să duc mîna la buzunar

să văd dacă am toţi banii la mine

iulia

iulia pregăteşte ceai

şi buclele îi acoperă ochii.

.

îmbrăcată cu o rochie gri

iulia pregăteşte ceai.

.

afară latră cîini

şi-un aer plăcut se împrăştie

.

în bucătăria micuţă

unde micuţa iulia –

guguştiuc în rochie gri

pregăteşte ceai.

xxx

îmi iubesc din ce în ce mai mult părinţii

îmi iubesc din ce în ce mai mult prietenii

îi iubesc din ce în ce mai mult pe necunoscuţi

şi simt cum toate se răstoarnă în mine

cum se învîrt haotic şi cald

.

asta, la 22 de ani, seamănă destul de mult cu o presimţire a morţii.

(din volumul mănăştur story, poeme preluate cu acordul autorului)

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

