dumitru bădiţa – un chestionar (V-VI)

V. 1. Un autoportret (în cuvinte): Sunt spăimos şi amorf. Aspir să fiu curajos şi distinct.

2. Un portret al generaţiei (unde şi cu cine te-ai încadra): Deşi sunt mai bătrân chiar şi cu 10 ani decât mulţi dintre « douămiişti », caut mereu dovezi ca să mă simt unul dintre ei. Altundeva nu mă văd. Până să public « unghii foarte lungi şi cumsecade » eram pe nicăieri, eram în întunericul cel din afară. Aveam deja o vârstă, aveam 32 de ani, şi cel mai onest ar fi fost să nu mai public nimic, să uit de ambiţiile literare pe care totuşi le transportam cu mine din adolescenţă. Sunt poet din laşitate. Stimulat de literatura fracturistă a lui Crudu şi Ianuş şi de tot ce am auzit citindu-se în Cenaclul de la Litere, am scris în timp un număr de texte, viitorul volum de debut. Ar fi trebuit poate să mă opresc acolo, în fond toată lumea te iartă pentru o singură carte, dar în 2008 am recidivat cu « Poeme prerafaelite ». Nu sunt creator de poetică nouă, ci mai degrabă parazitez poeticile la modă, ca să pot să obţin o formă a mea. Mi-ar plăcea să fiu un creator de clone literare în mediul virtual, fiecare clonă cu stilul ei, cu evoluţia ei.

VI. 1. Ce-mi doresc/propun eu ca scriitor? Nu ştiu, poate să fiu mai-mult-ca scriitor.

2. Ce-ţi doresc eu ţie, cititorule? Ce nu ţi-aş dori (vreodată)? Atât timp cât cuvintele tipărite nu se descompun în litere care să se transforme în furnici veninoase, ambele condiţii, de cititor şi de scriitor, sunt suportabile.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

