Dumitru Bădiţa – un chestionar (IV)

IV. Întrebări cu răspuns opţional:

1. Ce ţi se pare „în regulă” în lit. română actuală?

Simplul fapt că apar cărţi noi şi că dintre acestea unele au ajuns să fie traduse şi citite în alte ţări. E în regulă că literatura română e vie, deschisă, complexă, că a reuşit să evite izolarea, fiind actuală pentru oricine din lumea asta s-ar apuca să o exploreze.

2. Ce ţi se pare „în neregulă”?(ce te intrigă/nemulţumeşte/”atacă”)

Dacă am nemulţumiri, ţin mai degrabă de mine, decât de sistem. De cele mai multe ori acuzaţiile pe care le aducem sistemului camuflează propriile noastre handicapuri. Dar e mai confortabil, mai igienic să dăm vina pe ce-i în afară, decât să ne recunoaştem neputinţele.

3. Ai vrea să trăieşti din scris?(dacă da, cum vezi posibil acest lucru?)

Aş vrea, dar nu văd posibil acest lucru. Nu am curajul să mă predau complet muzelor. Am nevoie de un job non-literar ca să trăiesc. Nu m-aş lăsa pe mâna talentului meu literar ca să-mi dea de mâncare.

4. Cum „cuantifici” performanţa în literatură? (premii, nr. de cititori, statut literar…)

Dacă e vorba de performanţă, atunci trebuie să atingi toate criteriile : să primeşti premii, să ai mulţi cititori, să ai statut literar, etc.

5. Ai un model de performanţă?

Dintre contemporani cred că Mircea Cărtărescu.

6. Ce ar trebui să includă un management literar performant?

Dacă aş şti, aş încerca să aplic pentru mine principiile şi regulile unui astfel de management. Mă mulţumesc cu puţin : să dau o formă literară rezonabilă confuziei din capul meu, apoi să postez pe clubliterar.com. De aici încolo începe împărăţia hazardului. Nu sunt un om al timpului meu.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

