Prima pagină > "Pragurile", Experiment BdP, Inedit BDP, nr. 06 (Şerban Axinte, din mai 2009), Şerban Axinte > Şerban Axinte – „Pragurile” (Experiment BdP)

Şerban Axinte – „Pragurile” (Experiment BdP)

Nu-mi plce deloc să-mi mitizez existenţa. Totuşi, atunci când trebuie să vorbesc despre mine, nu pot să nu regândesc anumite fapte şi întâmplări petrecute de-a lungul timpului, despre care acum îmi dau seama că au contat cu asupră de măsură. Mă refer la unele întâlniri esenţiale ce au funcţionat ca adevărate praguri  ale redefinirii personalităţii mele. Pretenţios spus, dar ăsta e adevărul.scan0004

Prima mea întâlnire esenţială a fost cu prozatorul Şerban Alexandru (Mirel Cană), cel mai lucid om din lume. Am învăţat enorm de la el. Ani de zile am stat în preajma lui şi mi-am luat notiţe imaginare. L-am cunoscut când aveam doar 15 ani şi am fost martorul vieţii lui mai bine de un deceniu. El mi-a îndrumat lecturile (am citit foarte devreme multe dintre operele esenţiale ale lumii, atât din zona literaturii, cât şi din cea a teoriei şi criticii literare), a acţionat asupra mea cu un tact pedagogic desăvârşit. Aşadar, îi datorez enorm. Îndrăznesc să spun că-i datorez, în egală măsură, calităţile şi defectele mele. El a condus cenaclurile literare pe care le-am frecventat ani de zile cu religiozitate: Eminesciana, Junimea şi OuTopos.  Drespre OuTopos ar trebui să vorbesc mult mai pe larg. Promit să o fac la un moment dat. Deocamdată mă voi limita doar la unele aspecte. Integrarea mea în gruparea literară mai sus amintită a reprezentat a doua mea întâlnire esenţială. I-am cunoscut acolo pe Lucian Dan Teodorovici, Codrin Dinu Vasiliu, Florin Lăzărescu, Doris Mironescu, Bogdan Creţu, Livia Iacob, Adrian G. Romila şi mulţi alţii. Am înfiinţat împreună o editură (eu am publicat acolo în 1999 Pragurile Apeiron) şi am scos o revistă. Şi asta tot sub îndrumarea şi coordonarea aceluiaşi Şerban Alexandru. Atraşi de zelul nostru şi de programul pe care-l desfăşuram cu un entuziasm molipsitor s-au apropiat de noi cei de la Club 8. Ei erau mai maturi, aşa că întâlnirea dintre cele două grupuri a fost benefică ambelor părţi. Mai trebuie să spun? Prietenie mea (pe care mi-o doresc a fi pentru totdeauna) cu scriitori precum Ovidiu Nimigean, Radu Andriescu, Dan Lungu, Michael Astner, Constantin Acosmei, Gabriel H. Decuble, Antonio Patraş m-a făcut să-mi doresc mult mai mult, m-a determinat să mă iau şi mai în serios ca scriitor. În urma fuziunii tacite dintre OuTopos şi Club 8 a rezultat antologia oZone friendly. Iaşi. Reconfigurări literare (coordonator O. Nimigean, Editura T, 2002). Prin această carte (primită cu entuziasm de critică) am reuşit cu toţii să depăşim, într-o oarecare măsură, graniţile oraşului nostru colinar.

Următorul prag a fost intrarea mea în redacţia revistei „Timpul”. Acolo am avut ocazia fericită să lucrez cu Liviu Antonesei, Gabriela Gavril şi Doris Mironescu.  Am stat la această revistă aproape şapte ani. Dar pasul decisiv pentru mine s-a produs în 2002 când, imediat după terminarea facultăţii, am fost angajat la Institutul de Filologie Română „A. Philippide” al Academiei Române – Filiala Iaşi. Într-un timp relativ scurt am deprins foarte multe lucruri. Am trecut de la „amatori” la „profesionişti”.

În prezent nu-mi doresc decât să mă perfecţionez, să merg pe acest drum până la capăt şi, dacă se poate, să mai depăşesc nişte praguri, să mai am parte şi de alte asemenea întâlniri esenţiale.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

