Prima pagină > 1. Supliment BdP, Inedit BDP, nr. 06 (Şerban Axinte, din mai 2009) > Şerban Axinte – chestionarul lui Mihail Vakulosvki

Şerban Axinte – chestionarul lui Mihail Vakulosvki

1. Care e jocul tău preferat din copilărie? Dar din adolescenţă?

În copilărie îmi plăcea să mă joc cu călăreţii, acele mici figurine din plastic în formă de indieni sau cowboy. În adolescenţă mi-a plăcut foarte mult să mă joc de-a superstarul. Îmi amintesc că îl interpretam foarte bine pe Elvis, pe acel Elvis aflat în decădere.

2. Când te întâlneşti cu primii tăi prieteni despre ce vorbiţi? Despre trecut sau despre prezent?

Depinde cu ce prieteni mă întâlnesc. Dacă mă revăd cu vechii mei colegi de trupă vorbim aproape doar despre trecut, despre cât de bazaţi eram. Dacă mă întâlnesc cu prietenii din zona literaturii vorbim despre prezent, despre proiectele în care suntem implicaţi.

3. Sportul preferat? Ce sport pe care-l urmăreşti la TV ai vrea să cunoşti, să practici (de ce)?

Foarte rar mă mai uit la câte un meci de fotbal. Mi-ar plăcea să mă descurc cât de cât onorabil atunci când se iveşte ocazia să bat mingea pe un maidan cu prietenii. Fotbalul ca şi alcoolul socializează oamenii.

4. Ce chestie n-ai face, dar l-ai pus pe vreun personaj de-al tău să facă (oarecum în locul tău)?

Crima, fireşte. Am multe poeme în care se săvârşesc crime. Dar nu sunt sigur că aceşti criminali fictivi au vreo legătura cu mine.

5. Care e profesia pe care ai face-o cu plăcere? O profesie hobby care te-ar face fericit?

Cea pe care o am deja, aceea de cercetător ştiinţific în domeniul literaturii.

6. Ce sentimente/stări te enervează?

Mă enervează când constat că nu reuşesc să învăţ din propriile mele greşeli. Mă enervează când mă surprind că despic firul în patru.

7. O faptă cu care te-ai lăuda în faţa copiilor tăi? Un eveniment care te-a avut în centru pe tine şi care i-a bucurat nespus pe părinţii tăi?

M-aş lăuda cu ceva de care copiii mei (deocamdată am doar unul, pe Teodor-Ştefan) ar fi interesaţi. Dacă ei nu vor fi pasionaţi de literatură sau de muzică, în nici un caz nu aş defila în faţa lor cu realizările mele literare sau muzicale. Pe părinţii mei i-a bucurat nespus intrarea mea la facultate (1997) şi angajarea la Institutul „A. Philippide” (2002).

8. Dacă ai cânta rock sau jazz, ai fi foarte sărac şi ţi s-ar propune să cânţi manele pentru mulţi bani ai accepta? Ce n-ai accepta ca scriitor?

Am cântat mai bine de zece ani rock şi folk. Am primit o propunere la un moment dat de a imprima nişte manele. Caseta urma să fie distribuită într-o piaţă din Bacău. Am refuzat categoric. Ca scriitor nu aş accepta să fac lucruri ce n-au legatură cu natura mea. Exact ca şi în cazul manelelor.

9. Dacă ţi s-ar da un premiu pe care nu l-ai merita (cel puţin nu mai mult decât cel de pe locul doi, pe care l-ai simpatiza de multă vreme) ce ai face?

Am asistat de foarte multe ori la decernări de premii. Mereu se repetă aceeaşi poveste. Câştigătorul, modest până peste poate, consideră că acel premiu l-ar fi meritat fiecare dintre ceilalţi nominalizaţi, şi, dacă regulamentul i-ar permite, el, marele câştigător, ar dărui premiul său altei persoane. În realitate, plesneşte de bucurie şi se alege brusc şi cu un complex de superioritate. Probabil că eu nu aş face nimic. Aş mulţumi (că aşa e politicos) şi aş pleca repede.

10. Cum ai devenit ceea ce eşti acum?

Eu sunt un individ scindat, împărţit în prea multe. Dacă am realizat ceva până acum, asta se datorează în principal muncii şi, mai ales, perseverenţei.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

