Prima pagină > Inedit BDP, Interviuri, Mihail Gălăţanu, nr. 05 (Mihail Gălăţanu, din martie 2009) > Mihail Gălăţanu – răspunsuri la Chestionarul lui Mihail Vakulovski

Mihail Gălăţanu – răspunsuri la Chestionarul lui Mihail Vakulovski

Care e jocul tău preferat din copilărie? Dar din adolescenţă?

E un joc complicat, cu sticle, pe o tablă de şah. Din adolescenţă, lectura. Dincolo de ea, însă, mai multe: box, judo, gimnastică, fotbal.

Şi, unele, chiar cu (oarecare) performanţă.

A rămas, pînă acum, tenisul de masă. Aş vrea să pot juca şi tenis de cîmp, dar, în Bucureşti, nu prea am partener.

Cînd te întîlneşti cu primii tăi prieteni despre ce vorbiţi? Despre trecut sau despre prezent?

În egală măsura, prezent şi trecut. Dar vorbim şi despre viitor. La urma urmei, de ce nu? Eu sînt un tip optimist, iar prietenii mei sînt, de asemenea, optimişti. Nu vom moşteni lumea, dar pînă la cel puţin o sută de ani tot sperăm să trăim
Sportul preferat? Ce sport pe care-l urmăreşti la TV ai vrea să cunoşti, să practici (de ce)?

Tenis de masă, şah. Aş vrea tenis de cimp, cum spuneam mai înainte, dar, din pacate, nu prea am timp. Asta e: mi-am dorit, foarte mult, să conduc o gazetă, să o fac eu, cu echipa mea, să iasă din mîna mea – şi asta îmi înghite o groază de timp. Mă consolez, doar, cu ideea că mulţi dintre apropiaţii, dar şi îndepărtaţii mei, îmi spun că FLACĂRA, al cărui director sînt (chipurileJ) e o revistă bună. Un quality magazine, nu un tabloid oarecare. Aş fi rîvnit să fac înot de performanţă, dar n-am fost atît de bun… Sînt un înnotător mediocru sau chiar submediocru…

Ce chestie n-ai face, dar l-ai pus pe vreun personaj de-al tău să facă (oarecum în locul tău)?

Să se culce cu o femeie, dacă nu o iubeşte. Un personaj al meu a experimentat asta. Dar eu, m-a ferit Dumnezeu, am încercat să evit, uite, pînă la 45 de ani, să mă culc cu o femeie care nu îmi spune nimic. Şi nici cu una plătită. Ca să mă apropii de o femeie şi, mai mult, deşi nu mă consider un puritan, trebuie măcar să îmi placă, să îmi spună ceva, măcar să ţin la ea, dacă nu chiar să o iubesc de-a dreptul. Nu pot să spun, deci, că toate cele cîteva zeci de femei/fete care au împărţit patul, vreodată, cu mine, au fost iubite la fel. Nu. Dar pentru toate am avut măcar un soi de duioşie…

Care e profesia pe care ai face-o cu plăcere? O profesie hobby care te-ar face fericit?

Biolog marin, bibliotecar, zoolog, arheolog. Să conduc o agenţie de voiaj. Sînt mai multe. Am o listă întreagă, dar nu o găsesc acum. M-am gîndit la asta.

Ce sentimente/stări te enervează?

Nu cred că mă enervează vreo stare ori vreun sentiment. Mai degrabă mă enervează un context, o sfidare, o atitudine mult mai complexă.

O faptă cu care te-ai lăuda în faţa copiilor tăi? Un eveniment care te-a avut în centru pe tine şi care i-a bucurat nespus pe părinţii tăi?

Nici un eveniment nu mă are în centru pe mine, toate îl au în centru pe Dumnezeu. Sînt foarte bucuros să fiu o umilă unealtă a Sa în lume. E mai mult decît îndeajuns.

Dacă ai cînta rock sau jazz, ai fi foarte sărac şi ţi s-ar propune să cînţi manele pentru mulţi bani ai accepta? Ce n-ai accepta ca scriitor?

Am cîntat, deja. Împreună cu prietenii mei din adolescenţă. Cu Dan Nica, Cristian Teodoru etc. Nu. Nu aş accepta pentru simplul motiv că aş vrea să cînt folk, de pildă. Şi, eventual, să cîştig la fel de mulţi bani. Dacă nu cumva chiar mai mulţi.

Dacă ţi s-ar da un premiu pe care nu l-ai merita (cel puţin nu mai mult decît cel de pe locul doi, pe care l-ai simpatiza de multă vreme) ce ai face?

Depinde de premiu. Aş putea şi să renunţ, dar aş putea şi să fiu disperat să-l primesc. Aş putea să-l cedez, dar aş putea şi să ţin cu dinţii de el. Depinde. Dar, cred, mai întîi, nu l-aş refuza. Nu face parte din deontologia mea: ci l-aş împărţi.

Cum ai devenit ceea ce eşti acum?

Prin paşi succesivi. De fiecare zi. Find mai bun sau mai rău. Mai coleric sau mai disperat. Mai trist sau mai plin de amărăciune. Mai învins sau mai învingător.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

