Prima pagină > Cosmin Perţa, Invitat special, nr. 04 (Cosmin Perţa, din februarie 2009), poeme de Cosmin Perţa, Poemul prin telefon, video autor > Invitat special pentru Cosmin Perţa: Ştefan Manasia („poemul prin telefon”)

Invitat special pentru Cosmin Perţa: Ştefan Manasia („poemul prin telefon”)

Copiii vitregiţi ai tribului mongol (fragment)

Aşez întâlnirea mea cu Perţa al II-lea, Cosmin Perţa, sub semnul renaşterii clujene. Să-ţi explic…

stelian-muller-cosmin-perta-gelu-vlasinradu-vancu-stefan-manasia-rares-moldovan-foto-un-cristian-mai-2007

Cum stai cu berea, Cosmin Perţa?

Berea îmi place pe cât se poate ieftină, nu foarte rece şi în cantităţi mari.

Scriitorul care te-a pus sub masă la băutură ?
Asta doar Ştefan Manasia a reuşit-o de câteva ori în studenţie, când mă prindea foarte flămând. Avea el o regulă: beri îţi dau câte vrei, dar un sandwich niciodată, că te strică la stomac şi nu mai poţi bea:)

Glumesc, evident. Mare om, Ştefan.

De câte ori îţi iei capul în palme şi plângi unui

fluture mic cât o viespe

îi cade-o aripă-n noroi

şi vinele grase şi parfumate

ale plăcerii

se umflă,

se umflă.

Păşeşti încet prin camera copilului beat

şi-ţi reazămi trunchiul de-o bibliotecă de ceară

Ha ha, ha ha, acolo ne vom încălzi cu toţii într-o

dimineaţă de iarnă, albă ca un iepure şchiop.

Ne vom ospăta cu sângele şi ficatul

taţilor noştri adoptivi şi vom juca un şotron maro,

albastru,

nemaivăzut – pe bani de argilă.

Nici nu mai ştiu câte degete vom avea la mâini şi la picioare

şi nimeni nu va bănui nimic. Şi eu cu degetele astea

voi împleti o cămaşă de noapte

pentru prietenii mei trişti şi la fiecare le voi da un

petec călduros

pentru iarnă.

Cu degetele astea voi închiria o cameră

şi-o să mă-mbăt în ea

şi o să-ţi spun că te urăsc puţin câte puţin cu fiecare goliciune a mea,

cu fiecare dinte spart, iar păru-ţi mi se va mula pe corp

ca un cearşaf de teracotă caldă şi mă vei împărţi

bucată cu bucată

prietenilor mei.



  1. Maria Postu
    Februarie 22, 2009 la 7:35 pm

    Poemul tau nu are titlu sau eu trebuie sa-i pun.i-as pune titlul…”Ospat pentru prietenii mei”…in orice caz, e un poem foarte sensibil si deloc transparent.L-am recitit de cateva ori pentru a prinde ideea…sau ideile…si nu stiu daca am reusit.Poate „Metamorfoza” ar prinde mai bine ideea textului…da, stiu, nu e un poem colectiv, asa ca imi cer scuze daca nu am sesizat ideea…daruirii totale.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

