Cosmin Perţa – un interviu inedit (4-6)

4. Invidiezi vreun autor?

Nu, nu am invidiat niciodată autori (poate când eram foarte tânăr), mi se întâmplă însă foarte des să invidiez cărţi, cărţile pe care mi-ar fi plăcut să le scriu, dar nu voi putea niciodată, nu pentru că au fost scrise deja, ci pentru că nu sunt suficient de bun pentru a le scrie. Pe acelea le invidiez.

5. Cartea care te-a făcut să scrii?

Vă rog să nu înţelegeţi greşit, însă cartea care m-a făcut să scriu este Biblia din câteva motive foarte simple: din Biblie am învăţat să citesc şi să scriu literă cu literă când eram foarte mic, mai târziu învăţăturile din Biblie ale bunicului meu au devenit pentru mine piloni şi pivoţi ai imaginaţiei, iar acum mă întorc la Biblie ca la cartea esenţială. Poate că nu lectura Bibliei m-a motivat să scriu primele rânduri, însă influenţa ei cu siguranţă le-a condus.

6. Ce-ţi propui ca autor?

Sunt cel puţin doi autori în Cosmin Perţa. Unul dintre ei, cel vanitos, îşi propune să ia un mare premiu internaţional şi să se retragă cu famila pe o insuliţă din Pacific unde să stea să pescuiască, să scrie şi din când în când să viziteze lumea. Celălalt Cosmin Perţa îşi propune să scrie cât mai bine, cât mai conştient de propria scriitură şi să păcătuiască cât mai puţin prin scris. Cosmin Perţa se bate cu Cosmin Perţa zilnic. Până una, alta, îmi propun să-i liniştesc pe amândoi şi când o veni vremea sa mă las naibii de scris.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

