Prima pagină > Interviuri, nr. 03 (Rita Chirian, din ianuarie 2009), Rita Chirian > Rita Chirian – un interviu inedit (fragmente)

Rita Chirian – un interviu inedit (fragmente)

Ce-ţi propui ca autor?

Nu am „program”, nu mă bălăcesc în apele călâi ale coerenţei, nu ştiu ce voi scrie cum nu ştiu care dintre ovulele mele va fi, la un moment dat, fecundat. Sunt o sumă de virtualităţi. În literatură, în actul artistic, primează insolitul, crash-ul. Ce-ar putea căuta aici schema, planul, rigoarea şi celelalte închisori? Scriu, e important că scriu şi că vreau să scriu.

Cum te vezi peste 20 de ani? scan0006

Peste 20 de ani? Adică dac-aş avea aproape dublul vârstei mele de acum? Încă o viaţă? Cu câteva cărţulii de care să nu-mi fie ruşine, cu încă vreo câteva citite, cu o mizantropie vindecată şi cu şase-şapte pisici.

Cât de în serios te iei ca scriitor? Crezi că e o „meserie” de cursă lungă (pentru tine) sau o pasiune de tinereţe?

Cam tot ce e luat prea în serios ajunge să fie derizoriu, obstinaţie şi frecţie la picior de lemn. Am oscilaţiile fireşti, clivajele uzuale, incertitudini care fac tabula rasa şi realcătuiesc, reconfigurează, reaşază cartoanele de puzzle. Cu toate astea, seriozitatea de care vorbeşti trebuie să implice responsabilitate: responsabilitatea de a gestiona aseptic eşecul. Astfel, îmi doresc să nu fiu niciodată nevoită, din raţiuni de… autolustraţie, să renunţ la scris.

Primul scriitor pe care l-ai cunoscut?

De-adevăratelea? Octavian Soviany.

interviul integral urmează să apară într-un număr viitor al revistei Observator cultural.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

