Rita Chirian – un chestionar

Fişa individuală

p1020702Nume: Chiribuţă (nume care mi-e tare drag; înseamnă – am găsit cuvântul într-un dicţionar, demult-demult – „pălărie cu boruri largi”; mi-am imaginat-o pe cea din poveşti, de vrăjitor);

Prenume: Alina-Rita (primul – prozaic, al doilea – scurt şi tăios);

Pseudonim(e) literar(e): Rita Chiratta (pentru scurtă vreme, în anii de liceu), Rita Chirian;

Data şi locul naşterii: Botoşani, 20 mai 1982.

Cărţi publicate: Sevraj, Ed. Vinea, Bucureşti, 2006;

Premii obţinute: Am fost dintotdeauna una-dintre-premiante. Ceea ce poate deveni la un moment dat curată ordalie. O să amintesc doar Premiul Naţional „Mihai Eminescu” – Opera Prima, Botoşani, 2007. Şi, da, copil cuminte, am fost olimpic naţional, cu menţiuni, premii speciale şi un premiu al II-lea în 2001.

Colaborări: Cea mai însemnată (pentru mine) a fost colaborarea cu revista Cultura.

Cenacluri frecventate: „Frecvenţa” (a se citi „consecvenţa”) n-a fost niciodată un atribut al meu. M-am mai trezit prin cenacluri, dar numai întâmplător. În ultima vreme, Clubul Astra sibian, ex-„Vladimir Munteanu”.

Fişa completă într-un număr viitor din revista Observator cultural

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

