Doina Ioanid – un interviu inedit (12)

12. Cititorul. Cum arată pentru tine? Cîtă nevoie ai de el? Cum se vede din spatele cărţii? Ce pretenţii ai de la el? (un cristian)

Cititorul meu? Habar n-am cum arată, nu are un chip precis. Sau poate e după chipul şi asemănarea mea.

doina-ioanid-la-sibiu-2007-credit-foto-daniel-cozma1

credit foto Daniel Cozma

Sibiu, 2007

Ştiu însă că e prezent. O prezenţă discretă, nu una insistentă, presantă. Nu se uită peste umărul meu să vadă ce scriu, nu mă condiţionează să scriu într-un fel. Ştiu însă că e undeva prin preajmă, atent şi curios la ceea ce fac. Nu pot să scriu pentru un cititor anume, care ar vrea ceva anume de la mine, ar însemna să mă mistific. Aştept însă mult de la el: să fie cutia mea de rezonanţă. Am nevoie de el, ca să rupă singurătatea scrisului meu, dar am mai ales nevoie să mă înţeleagă, să vină deschis spre mine, spre ceea ce-i ofer din intimitatea mea, din zbaterea şi frămîntările mele.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

