Prima pagină > 1997, catalog 1990-1999, Debut > Vals – Nicolae Fechete

Vals – Nicolae Fechete

fechete.jpg

editura Magister, 1997

colecţia Frontiera, coordonată de Alexandru Muşina

Debut

PAS 11

tatăl meu e un cadavru răsfăţat, întins pe pat, cu mîinile pe piept şi ochii deschişi, care mai respiră şi priveşte televizorul.

De cîte ori vin acasă, are prins pe buzunarul de la veston un bileţel. Scrie: ce mai faci? Pe tavan e uscată o muscă. Mai e acolo o dîră de sînge întinsă în grabă de palma fratelui meu. Tatăl meu şi crainicul de la ştiri au devenit prieteni buni. Odată i-am surprins chiar vorbind unul cu altul şi tata l-a servit apoi cu o ţigară, dar crainicul a refuzat pentru că era în emisie. Tata a zîmbit numai. Şi crainicul a zîmbit.

de obicei, după masa ies să cumpăr lămpi pentru televizor.

a fost o dimineaţă obositoare. Ţineam în mînă o grămadă de lămpi pe care le tot schimbam în spatele televizorului, dar tot degeaba. Am împachetat televizorul în ziare, l-am pus în curte lîngă gard, între două oale găurite. de-atunci tata priveşte locul televizorului şi nici măcar odată n-a coborît din pat să ceară apă.”

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

